Nemůžeš usnout?

17. března 2012 v 10:13 | Erista
Přiznejme si to, někdy se prostě stane, že ležíme, a ležíme a ležíme a nemůžeme usnout. Mně se to stává poměrně často, proto jsem se rozhodla sepsat tenhle článek, ketrý by Vám měl pomoc.

Před spaním se, například já, potřebuji trochu uklidnit, proto dodržuji tzv. prevenci.

1. Odskoč si
Věř nebo ne, s prázdným močovým měchýřem se usíná mnohem lépe a je menší pravděpodobnost, že tě v noci vytáhne z postele.

2. Vyvětrej
U mě ten nejdůležitější bod ze všech. Po dni stráveném učením nebo sezením u počítače se z místnosti vypaří všechen kyslík, a jak říká moje mamka, přibydou i negativní vlny. Na to všechno pomůže vyvětrání. V zimě je lepší větrat jednorázovně, na minutku otevřím dokořán okno, balkon. V létě je to o dost těžší, měli bychom též otevřím okno, al e nechat ho alespoň půl hodiny, přiměřeně venkovním teplotám.

3. Nalaď si atmosféru
Vím, zní to trochu divně, ale pomáhá to. Nejhorší, co můžeme před spaním udělat, je přijít z kuchyně, plácnout sebou o poslet a pokoušet se usnout. Většinou v hlavě máme mnoho myšlenek, trápí nás nevyčištěné zuby a podobně. Proto je dobré vyvětrat, zhasnout světlo, nechat jenom lampičku a lehnout si. Taková atmosféra je určitě lepší ten jiná.

4. Těsně před spaním neseď u televize, počítače, ale i knihy
Pokud jste ten typ člověka, ketrý sedí do 11 u počítače, vypne počítač a lehne, tak to Vám škodí. Naše mysl není připravená z té spousty myšlenek najednou vypnout, proto je lepší, než se hned pokoušet usnout, ležet pár minut v posteli a snažit se na nic nemyslet. A to vždycky, nejen popočítači nebo knize.

A co dělat, když ležíte a nemůžete spát?




a) Znovu si odskoč
Pokud Tě trápí močový měchýř, je lepší si odskočit než skučet bolestí. I ta malá procházka nám může pomoc při usínání, ale to až za chvilku.

b) Opláchni si obličej
Tady vládne trochu nelogika, ale mně to pomáhá. Kromě toho, že studená voda nám projasní myšlenky, opět ita malá procházka pomůže.

c) Projdi se
A jsme u těch procházek. Jakýkoliv pohyb způsobí, že většina myšlenek nás opustí, protože se zaměříme na ten pohyb. Úpně bude stačit pár koleček kolem postele nebo cesta do koupelny.

d) 10 dřepů
Jak už víme, pohyb nám pomáhá, a nemusíme obcházet celý dům, bude stačit nějaký cvik. Dřepy jsou nejjednoduší a dají se cvičit i ve tmě.

e) Napij se
Možná, že z důvodů dehydratace nemůžete usnout, no, za zkoušku to stojí.

f) Na nic nemysli
Řkne se to lehce, ale hůř vykoná. Zkuste třeba zavřít oči a soustředit se na neustálou tmu, mohlo by to pomoc.

g) Znovu vyvětrej
Pokud jste předtím nevětrali, nebo větrali málo, nijak Vám neuškodí vyvětrat znovu. I čerství jarní vzduch může osvěžit naši mysl.

h) Peřina
Možná rádi spíte přikrytí, možná odkrytí. Zkuste různé věci, jako jednu nohu ven atd., nic za to nedáte.

i) "Poloha"
Někdo rád usíná na zádech, někdo na břichu. Lehněte si tak, jak Vám to vyhovuje a spěte!

Doufám, že jsem Vám tím nějak pomohla, pokud ne, tak mě to mrzí :-)
p.s. omlouvám se za chyby
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama